Koripalloliiton ja K-ryhmän yhteistyö jatkuu

Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmän päivittäistavaratoimiala ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyölleen. Lasten liikuttamiseen keskittyneen yhteistyön jalokiviä ovat olleet alakoululaisille suunnatut Pikkusudet-tapahtumat sekä Pirkka Street Basket -kiertue. Uutena pilottihankkeena käynnistyy mm. yläkoululaisten liikkumisen lisääminen 3×3-koriksen avulla.

Vuonna 2015 käynnistynyt yhteistyö Koripalloliiton ja K-ryhmän välillä jatkuu tulevaisuudessa entistä laajempana. Allekirjoitettu sopimus on malliltaan 3+1-vuotinen.

Olemme äärimmäisen iloisia siitä, että K-ryhmä ja Pirkka ovat jatkossakin merkittävässä roolissa suomalaisessa koripallossa. Yhteistyö jatkuu vastuullisuusteeman ympärillä, jossa keskiössä ovat lapset ja nuoret. Jatkosopimuksemme antaa jatkossakin loistavat työkalut seuroille kehittää omaa toimintaansa ja saada sen avulla uusia lapsia mukaan koriksen pariin, Koripalloliiton myyntijohtaja Timo Vertio avaa.

K-ruokakaupat ja Pirkka ovat olleet merkittävässä roolissa liikuttamassa lapsia. Pirkka Street Basket on liikuttanut Pirkka Pikkusudet -koriskoulujen kanssa tähän mennessä jo yli 85 000 nuorta. Vuonna 2019 katukoriskiertueen rekka pysähtyi 33 kertaa järjestämään ”vuoden hauskinta koulupäivää” ympäri Suomen. Ensi vuonna kiertue sekä Pikkusudet-koriskoulut jatkavat liikuttamista tutuilla ja toimivilla konsepteillaan.

Tulevissa Tokion kesäolympialaisissa uutena lajina nähdään 3×3-koripallo. Lajin Suomen mestaruudesta on kilpailtu kahtena edellisenä kesänä – viime vuonna yli sata joukkuetta osallistui SM-turnauksiin. Jatkossa K-ryhmällä on yksinoikeus SM-kiertueeseen sekä maajoukkuetoimintaan, joka käynnistyy lähitulevaisuudessa.

Lisäksi K-ryhmä käynnistää yhdessä Koripalloliiton kanssa 3×3-koriksen pilottihankkeen, jonka tarkoituksena on lisätä liikettä yläkouluissa. Hankkeen käynnistymisestä tiedotetaan tarkemmin erikseen.

On hienoa päästä laajentamaan hyvää yhteistyötä, jonka keskipisteenä on lasten ja nuorten hyvinvointi. Yläasteikäisen innostaminen on haaste, jonka haluamme ottaa vastaan. Meillä on jo erittäin hyvä pohja sekä loistavia tuloksia alakoululaisten liikuttamisesta, joten jatkumo on sikäli luonnollinen, kertoo K-ryhmän päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Harri Hovi.  

Pirkka-tuotemerkki on tuttu näky suomalaisessa koripallossa Susijengistä Suomen nuorten maajoukkueisiin ja lasten ja nuorten koristapahtumiin saakka. Myös koripallon näkyvyydessä on ollut kumppanuuden myötä piikki.

Susijengi on tuttu näky nykyään myös suomalaisten jääkaapeissa. On fantastista, että Susijengi tähtipelaajineen on löytynyt pian liki sadasta miljoonasta Pirkka-maitopurkista ja löytyy jatkossakin, Vertio hymyilee.

Vastaa